(Hyväksytty noudatettavaksi vuosikokouksessa 28.2.2003)

Savonlinnan Kauppaseura ry. on yksityinen yhdistys, joka toimii vahvistettujen sääntöjensä mukaan. Jäsenten on klubihuoneistoa käyttäessään huomioitava:

Klubin aukioloaika

Klubihuoneisto on avoinna kaikkina viikonpäivinä ympäri vuorokauden. Poikkeuksista aukioloaikoihin ilmoitetaan erikseen.

Oleskeluoikeus

Klubihuoneistossa on oleskeluoikeus jäsenmaksunsa aikanaan suorittaneilla seuran jäsenillä.

Seuran jäsenet saavat tuoda vieraakseen enintään viisi vierasta kerrallaan. Vieraan tuojan on oltava heidän mukanaan niin kauan kuin vieraat oleskelevat huoneistossa.

Seuran jäsenet voivat edellisen kohdan estämättä järjestää yksityisen tilaisuuden varaamalla siihen tarkoitukseen ennakolta kabinetin merkitsemällä varauksensa erityiseen varauskirjaan.

Klubilla pidetään vieraskirjaa, johon vieraan tuojan on merkittävä nimensä sekä vieraittensa nimet.

Vieraan tuoja on kaikin tavoin vastuussa vieraistaan.

Tilaisuuksien järjestäminen

Seuran jäsenen, joka järjestää yksityisen tilaisuuden klubihuoneistossa, on sovittava tilaisuuden järjestelyistä puheenjohtajan tai klubimestarin kanssa. Hän vastaa kaikista tilaisuuden Seuralle aiheuttamista välittömistä kustannuksista. Lisäksi hänen on maksettava hallituksen määräämä maksu välillisten kustannusten kattamiseksi.

Väkijuomia koskevat määräykset

Seuran jäsenten ja vieraiden on ehdottomasti noudatettava niitä rajoituksia ja määräyksiä, joita alkoholipitoisten juomien tarjoilusta on annettu tai joita viranomaiset tai seuran hallitus erikseen antavat.

Käyttäytyminen

Jäsenen ja vieraan on esiinnyttävä klubilla siististi pukeutuneena.
Juopottelu ja häiritsevä esiintyminen on ankarasti kielletty. Varattuun kabinettiin ja toisiin pöytäseuroihin ei sivullisella ole lupa mennä. Suuriääninen, meluava esiintyminen antaa huonon kuvan esiintyjästä, alentaa Seuran mainetta sekä estää hyvän toverihengen muodostumisen jäsenten keskuudessa.

Seuran jäsenten ja vieraiden on käyttäydyttävä arvokkaasti toisia jäseniä ja heidän vieraitaan kohtaan.

Jokainen Seuran jäsen on velvollinen varjelemaan toisen jäsenen yksityisyyttä.

Biljardi- ja korttipeli

Kaikenlainen uhkapeli on ankarasti kielletty. Biljardipeli on yleisten biljardisääntöjen alainen, ja pelaajien on suoritettava pelikassaan kulloinkin hallituksen määräämä maksu.

Savonlinnan Kauppaseura ry